måndag 4 mars 2013

Första dagen i en fullproppad vecka


Idag var jag första dagen på ett nytt jobb. Vilket alltid är spännande. Och stressande. Och lite förvirrande. Folk i allmänhet är väldigt dåliga på att ha inskolning/introduktion. De missar ofta väldigt mycket och glömmer annat och struntar i att berätta om saker som är självklara för dem. Vilket kan göra det himla svårt för den som är ny. Jag talar av erfarenhet, jag har varit ny många gånger. Jag känner mig konstant som den nya på jobbet. Jag får aldrig in rutiner och sånt. Den eviga vikarien, det är jag det. Ständigt ny.

Men jag tror det kommer bli bra, i varje fall. Med det här jobbet. Jag hoppas att jag kommer trivas. Den här veckan blir det både skola och jobb, varannan dag. Och på torsdag ska jag på 75-årskalas och samma dag kommer våra vänner från Malmö hit och ska vara i helgen. På fredag är det lite grejer som ska fixas i och med att det är 8 mars och sen på lördag ska vi ha fest hemma hos oss. Det bli en riktigt full vecka. Jag är inte riktigt van med sånt.

Inga kommentarer: