torsdag 14 mars 2013

De senaste dagarna (genom Instagram)

De senaste dagarna har varit mycket bra dagar. Blixten har varit gullig som vanligt. Han gillar att ligga på sin röda kudde i vardagsrummet.


I lördags kom det en massa karlar hit på fest. Och kvinnor också, men de är inte med på bilden.


Samma lördag tog jag på mig tröja med silvriga paljettaxlar för det var ju kalas. Jag drack folk öl, för jag skulle jobba tidigt nästa dag.



Det blev karaoke och jag vann faktiskt några sånger.



Dagen efter var Blixten trött och passade på att lägga sig i alla lakan som hamnade i en hög på golvet efter att alla grabbarna åkt hem.


Jag passade på att köpa en ny skärbräda med tjusigt mönster.


Jag, mormor, morfar och Blixten var ute på en promenad i måndags. Det var soligt och härligt.


I tisdags var jag i skolan hela dagen. Jag skrev prov och var klädd i vit spets. Och en stickad tröja. Och ett ormhalsband.


Samma dag eftermiddagsfikade jag i föreläsningssalen med en kopp te och en halv bulle. Matilda åt den andra halvan.


Jag längtde efter vår och påskpynt så jag stoppade ner kvistar i en vas i köket. När det börjar närma sig påsk ska jag fästa färgglada fjädrar i det.


Igår, på väg hem till min mamma, såg jag en ball trädkoja.


Och idag då. Jag har varit i skolan hela dagen och efteråt åt jag och Matilda en sen lunch (eller tidig middag) på en thairestaurang. Det var gott. 


På Instagram heter jag @kobranhuggertill.

Inga kommentarer: