fredag 1 februari 2013

Välkommen februari

Jippi och hurra, idag är det den första februari vilket betyder en månad närmare vår. Och det är ju faktiskt en mycket bra grej. Jag älskar vintern, men den här mellantiden mellan vinter och vår är värdekass tycker jag. Ena dagen plusgrader och nästa en massa minus. Smält snö som blir is som bli snö igen. Det går inte att cykla för det är isspår på hela vägarna. Då tar jag hellre riktig vår. Jag vill använda min tunna mockajacka och tuggummirosa Converse. Mintgrön sjal och inga tjocka tumvantar. Jag vill kunna ta långpromenader utan att vara rädd för att halka på vägen. Och kanske bryta lårbenshalsen. Eller i vart fall tycka är himla skämmigt. Jag vill kunna börja sitta ute på balkongen och dricka kaffe och låta vårsolen värma mitt ansikte.

Februari kommer nog bli en bra månad. Den innehåller både fettisdagen och alla hjärtans dag (det gör den ju varje år). Jag gillar alla tillfällen som jag får fira lite extra på, så jag tackar och tar emot. Vissa månader innehåller väldigt så sådana där dagar, så jag uppskattar månader som gör det.
Februari är också månaden som jag ska börja plugga. Nästa vecka ska jag sitta i skolbänken igen och det kommer nog att bli väldigt roligt. Förhoppningsvis kommer det att leda till jobb också, så jag får jobba lite (mycket!). Det skulle sitta väldigt fint. Jag har redan beställt den första kurslitteraturen, men den har inte kommit än. Synd, för jag ville gärna har börjat läst boken innan skolan börjar. Jag gillar att vara förberedd. Det känns bättre då.

Februari börjar himla bra, för redan ikväll ska jag, Daniel och Blixten hem till min pappa på middag. Och imorgon ska vi ha middag hemma hos oss.

Inga kommentarer: