måndag 4 februari 2013

Tillfälliga hudproblem

Jag är på ständig jakt efter bra ansiktsprodukter. Just nu använder jag ett gäng produkter från Boots No7 som jag vann i julkalendertävlingen hos Emily. Det är alltid kul att prova nya produkter och de här är väldigt trevliga. Dagkrämen är för torr till mycket torr hud och det passar ju mig perfekt. Den känns rik och skön på huden. Hur krämer känns är väldigt viktigt tycker jag. Cleansern gör min hud babymjuk. Den brukar jag använda på kvällarna. Och sedan tar jag på en fet nattkräm. Jag älskar känslan av helt ren, insmord hy.


Om de här produkterna är särskilt bra, det vet jag inte. Men jag gillar dem i alla fall. Speciellt gillar jag doften. Även fast de nog är vad som skulle kallas doftfria, så gillar jag doften. Jag gillar doften av doftfri. Det låter ju lite knäppt, men så är det. När det är för mycket parfym i saker kan jag bli lite snurrig. Det blir liksom för mycket. Det här är lagom.

Jag har använt de här produkterna i några veckor, men de har tyvärr ingen effekt på mig hy. De är återfuktande och härliga och min hy är inte särskilt torr. Men den har andra problem. Just nu är den i vedervärdig form. Sedan i början av december har min hy varit fasligt dålig, full med röda prickar och finnar. Inget kul alls faktiskt. Så här dålig och finnig har den inte varit på jättelänge. Inte på flera år. Jag gillar smink, men det är inget kul när jag känner mig tvungen att ha foundation eller BB-cream för att hyn är så full med röda finnar. Är det nåt jag avskyr så är det finnar och jag vill faktiskt inte gå ut såhär osminkad. Vilket känns himla tråkigt. I vanliga fall är jag osminkad hur ofta som helst, men nu går det bara inte. Jag vägrar.

Inga kommentarer: