söndag 24 februari 2013

Sex och Sister Wives

Som jag nämnt tidigare är den utmärkta tv-kanalen TLC min bästa kanal. Och på den kanalen är Sister Wives kanske mitt bästa program. Jag älskar att äta frukost framför Sister Wives och bli både upprörd och rörd. Idag fällde jag till och med en tår. Ja, jag gråter till Sister Wives. Sån är jag.


Sister Wives handlar om det glada gänget på bilden ovan och deras sjutton (17!) barn. I dagens avsnitt så fick de frågor från tittarna. Flera tittare frågade om deras sexliv, hur Kody (alltså maken) orkar ha sex med alla och om han kan tillfredsställa dem, hur de gör med preventivmedel, hur de planerar barn och så vidare. Alla barn frågor som vi tittare givetvis vill veta.

Familjens svar förbryllade mig något oerhört. Sex är nämligen ingenting som de diskuterar sinsemellan. De är gifta med samma karl, de lever i en storfamilj, deras barn är alla syskon med varandra, de har sex med samma man, och om oturen är framme sprider de sexuellt överförbara sjukdomar mellan varandra, men de vill inte diskutera sex eller skydd med varandra. Hur kan de dela livet med varandra men inte den sexuella biten? Så himla konstigt.
Visst kan en tänka att de vill ha "nåt" hemligt från de andra fruarna, nåt som liksom bara är deras och Kodys. Men ändå. De delar ju allt annat. De försöker prata om sex och skydd med deras tonåriga barn, men de kan inte prata med varandra?

 Jag vill ju att fruarna ska stödja och hjälpa varandra. Att de ska vara systrar som kan gå samman mot knäppa Kody. Drömmen är ju att de ska gå in i kärleksförhållanden med varandra och dumpa karln, men det lär väl inte hända.

Inga kommentarer: