onsdag 20 februari 2013

Prickiga ben

Hade jag vetat vilken storlek jag har på dessa jeans hade jag beställt dem direkt. Men eftersom jag är en fegis och inte vill chansa med jeans, utan prova, prova, prova, så får jag bara bära dem i fantasin.



Men himla fina är byxorna. Prickiga jeans. Det vore nåt i vår. Mjuka, slitna, prickiga jeans. Det hade mina ben velat bo i. Ännu bättre hade varit om det var hög midja på dom. Jag är inte särskilt förtjust i byxor med alltför låg midja. Jag gick igenom hela gymnasiet iklädd superlåga jeans och det är inget som jag tänker tillbaka på med glädje. Rysningar snarare. Det värsta var när en tappade nåt på golvet, skåpnycklarna kanske, och inte kunde böja sig ner för att plocka upp dom för då skulle hela korridoren sett halva stjärten. Så då bad en nån kompis böja sig ner, men de kunde ju inte heller för alla bar jeans med låg midja. Jävla skitjeans med låg midja. Tacka vet jag jeans som går upp till naveln.

Men fina, det är dom, de prickiga byxorna.

Från H&M

Inga kommentarer: