onsdag 13 februari 2013

Instagramvägg!

Jag älskar Instagram och har lagt upp en massa bilder där. Men de stannar ju liksom där. Det är lite tråkigt. En massa fina bilder, en massa snapshots från livet och så tittar jag aldrig på dem. Jag bestämde att jag måste göra något med mina Instagrambilder.

Jag har bara vita väggar i vardagsrummet och de är alldeles för tomma. Att få upp fina grejer på väggarna är ett konstant pågående projekt för mig. Så jag tänkte att vad kan passa bättre än en Instagramvägg? 
Det är en så himla lätt grej att göra egentligen.


Jag valde ut en massa bilder, 40 stycken tänkte jag skulle passa bra. Jag skrev ut dem hemma på vanligt kontorspapper, inga fancy grejer här inte. De bästa pysslen är lätta och billiga. Och på håll syns det ändå ingen skillnad på fotopapper eller vanligt.


Jag klippte ut alla bilder (detta var det som var mest pillrigt och tog längst tid, annars var det hela lätt som en plätt). Jag måttade ut var jag ville ha dem på väggen och lade upp en mall på vilken ordning jag ville ha dem i. 


Och såhär blev det:


Jag är jättenöjd med resultatet. I vår förra lägenhet hade jag satt upp massor av bilder och fotografier på väggarna, men den nuvarande lägenheten har varit väldig kal. Nu försöker jag råda bot på det och jag tycker det här var ett stort steg på vägen. 


Det är nästan som att ha en dagbok på väggen, med en massa minnen från små och stora händelser. 



Det bästa är att jag hela tiden kan fylla på mer fler och fler bilder ju mer tiden går. Tänk, någon gång kanske hela väggen är full.

2 kommentarer:

lisa sa...

åh så himla fint och vad tjusigt med ditt lilla bord och pallen där. nu blir jag sugen på ett sånt fint bord till min lägenhet och blir även sugen på att ha bilder på väggen i min lägenhet sen. Har massa bilder på min vägg just nu men det är mest för att jag har så ful vägg haha. I min lägenhet kommer jag ha fina tapeter iaf. Men vad har du satt upp dem med? Så det inte blir fula märken som det blir med häftmassa :(

Jennifer sa...

Så himla smart och jag gillar verkligen konceptet! Susigt!