torsdag 7 februari 2013

Brudklänning

Vill ni se lite fler bilder från mitt (eller ska en säga "vårt"?) bröllop kan ni hitta några hos Elsa Billgren.

Jag hyrde klänningen av Elsa och det var ett fantastiskt bra beslut. Jag hade absolut ingen lust att lägga hur många tusenlappar som helst på en klänning som jag ändå inte skulle använda nån mer gång. Så att hyra tycker jag var alldeles utmärkt.

Daniel, jag och vår toastmaster Björn. 

Jag visste vilken typ av klänning jag skulle vilja ha. Jag visste att jag ville ha en som inte var hellång, en som hade nån typ av axelband, den skulle vara lite puffig och definitivt ha en markerad midja. Jag tycker att hon träffade ganska så exakt med den beskrivningen. Klänningen som jag hyrde var alldeles underbar. Jag kände mig fantastiskt snygg i den. Den var också jättebra att dansa i och eftersom kjolen är i flera lager så gick det att vara ute med den i november, vilket ju var bra då vigseln var utomhus. 

Det var himla fint att gifta sig i en klänning som redan gift sig innan. Och som kommer att göra det flera gånger i framtiden. Det känns liksom mycket bättre. Att dela på alla vackra klänningarna som finns kvar från förr.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, vad fin du är! Och klänningen också! Jag gillar verkligen iden med att flera personer 'delar' en klänning genom tiderna. En klänning med historia liksom. Den där som du valde verkar ju liksom sydd för dig! ~ LittleMissPlump