torsdag 21 februari 2013

Anna Nicole Smith lived and died by that rule

Ibland är Cougar Town asabrasa och hur roligt som helst. Som när Jules inte kan sova och tittar igenom sin gamla year book och berättar om en kille hon lär tafsa lite på henne, men som sedan bara skrev i boken "Keep in touch. Ha ha". Jules reaktion på det är "Glad he died".


Det är givetvis en underbar reaktion och exakt samma som jag själv skulle haft.

Men ibland är det liksom inte så roligt. Det känns som att de är så otroligt medvetna att de måste vara roliga och få många tittare pga nedläggningshot att de bara upprepar samma skämt som funkat i tidigare säsonger  och överdriver dem och kör samma hela tiden. Typ dricka vin istället för kaffe på morgonen. Det blir mer sorgligt än roligt. Dock är ju kommentarerna till själva vindrickandet ganska underbara. Jules menar att "I didn't sleep, it's still last night for me. I can drink". Lauries kommentar är klassiskt funny because it's true: "Anna Nicole Smith lived and died by that rule".


En sammanfattning av senaste säsongen: lite för mycket vindrickande och lite för mycket flatskämt. Båda dessa anledningar gör mig lite sorgsen. Jag ska berätta varför. Vindrickning på morgonen känns alltid lite sorgligt, visserligen skämtar de alltid bort det, men det är ganska lätt att dra slutsatsen att de flesta av dem, kanske mest Jules, faktiskt har ett alkoholproblem. Och det är ju inte så roligt.

Angående de lesbiska skämten så går de ofta hand i hand med att de inte vill ha sex med sina karlar (främst Ellie). Och då blir jag lite ledsen för om de nu vill vara med varandra (även fast det bara alltid är "skoj") så borde de ju vara med varandra. Jules och Ellie har flera gånger pratat om att nån gång i framtiden ska det bli de två och de drömmer om hur mycket lättare livet vore om de var ihop istället. Jules berättar att de två hånglade en nyårsafton och att Ellie har en magisk tunga och kysser mycket bättre än Grayson, Jules man.
Bara var med varandra då?! Gå inte runt och dröm om hur livet vore bättre om ni var flator, bara lev ut det. Lite så känner jag. 

Nu önskar jag att den här säsongen styr upp sig lite och blir så där fantastiskt bra som jag vet att Cougar Town kan vara. Fast egentligen tycker jag varje avsnitt är underbart. Lägger de ned blir jag lika upprörd som Abed.

2 kommentarer:

Selain sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annie sa...

Håller helt med!