söndag 27 januari 2013

Vad har jag egentligen gjort den här veckan?

Idag är det söndag och imorgon är det en ny vecka och ibland på söndagar kan jag få känslan av att jag aldrig gör nåt. Då är det ju bra att jag har Instagram som kan berätta att jo, jag gör visst nåt.
Det här är lite av vad jag gjort i veckan:

Jag sitter i en nämnd i Oxelösunds kommun och i måndags var jag på sammanträde. Så här såg jag ut precis innan när jag var på toaletten. Det är alltid en bra idé att gå på toaletten innan för mötena kan vara superlånga och jag dricker alltid mycket kaffe, vilket leder till att jag blir kissnödig.

I måndags tittade jag även på nya avsnittet av Girls. Det var mycket bra och jag gillade speciellt att det kom ett litet svar på all kritik som förra säsongen fick ang extrem vithet.

 I tisdags var Daniels mamma här på lunch och vi gick en skogspromenad. Den som nog var mest peppad på det var Blixten. Att springa i skogen i snö tycker han är väldigt roligt.

Jag hade på mig en mintgrön blus. 

En morgon var det iskallt, men soligt och fint. Då är det lite lättare att gå upp. Men svårare att vara ute. Både jag och Blixten frös halvt ihjäl i kylan. 

Samma dag drack jag äpplejuice ur glas jag fått efter min gammelmormor, det vill säga min pappas mormor. 

En dag tog jag på mig de här kläderna. Jag tycker en paljettkavaj passar utmärkt mitt i veckan.

Och så läste jag ut Silver Linings Playbook, den första bok som jag läst på plattan. Det fungerade himla bra att läsa på den tycker jag. Nu ska jag bara hitta en annan bok att ladda ner på den.

Jag köpte ett nytt nagellack som kommer från Isadora och i färgen Mother of Pearl. Det är ljust lilarosa skimmer och alldeles fantastiskt. Det funkar fint ensam, då blir naglarna lite magisk lilaskimmriga, men det blir allra bäst ovanpå ett annat lack.

I fredags var jag och handlade och kom hem med nästan inge mat men massa godis, chips, läsk och glass. Precis som det ska vara på en fredag. 

I lördags, alltså igår, var jag, Daniel, mamma och Gustav och hundarna hemma hos mormor och morfar och åt lunch. Semmeltårta blev det till efterrätt. Så. Himla. Gott. 

Igår kväll var min lillebror Gustav hemma hos mig och vi gjorde de godaste fläder/äppledrinkarna nånsin!

Inga kommentarer: