torsdag 31 januari 2013

Med solen i ögonen

Jag har blivit så fruktansvärt sugen på solglasögon. Jag vill att det ska vara vår och solglasögontider just precis nu. Vilket är himla dumt att vilja, för det är förbaskat lång tid kvar. Visst kan en bära solisar på vintern också, men det är liksom inte samma sak. Det här vintern har ju inte ens solen varit framme. Knappt aldrig har jag blivit irriterad på solstålar i ögonen. Jag saknar det.


Egentligen är det vanliga glasögon jag vill ha. Heltidsglasögon.  Men jag har inget synfel vad jag vet om, och det känns bara knäppt att köpa glasögon med fönsterglas för att det är snyggt. Det är inte min grej. Men solglasögon å andra sidan. Det är verkligen min grej.
I somras köpte jag ett par klotrunda solisar och dom älskade jag massor. De är så himla fulsnygga att de alltid passar. Jag hade ett par andra, sköldpaddsmönstrade, som jag tyvärr tappade i golvet och sprack så att glasen hoppade ur. De var dösnygga. Jag kommer säkerligen köpa ett par i det mönstret igen. Det är nog mitt favoritmönster.


En annan grej som är bra med solglasögon är att när solglasögonsäsongen börjar, då är våren här. Och när våren är här då är sommaren inte långt borta. Och även om det är långt kvar, så är det alldeles fantastiskt. Jag älskar visserligen vintern, men efter en lång, kall vinter tycker jag att sommaren kan vara ganska härlig.

Jag gillar också att solglasögon döljer trötta ögon. Det är perfekt när jag går ut med Blixten på morgonen och känner mig mer död än levande. En ser alltid pigg och cool ut i solglasögon, det är ett faktum.

Inga kommentarer: