söndag 13 januari 2013

Dexter och dagdrömmar

Jag tittar på Dexter via Netflix och nu har jag hunnit till säsong fyra. Det är en sån där serie som är bra. Bara bra. Varken mer eller mindre. Det är ganska lätt att fastna, men det är heller inga problem att inte titta på någon vecka och sedan börja igen. Nu har jag tittat på så många säsonger att jag verkligen vill veta hur det slutar. I säsong fyra jagar Miami Metro Police, där alltså Dexter och hans syster jobbar, en mördare som de kallar Trinity. Han har dödat en hel massa människor, bland annat många kvinnor som han tar livet av i badkaret. Genom att skära upp deras lårartär så att de förblöder. Det var en riktigt obehaglig scen när kniven gick in och låret liksom delade på sig. Som att skära i smör. Och det var så djupt, så djupt. Så nu har jag såklart mardrömmar om det. Att få låret uppskuret. I badkaret. Så att det forsar ut blod. Så badvattnet färgas det mörkaste rött. Inte bara mardrömmar. Inte bara på natten. På dagen också. Dagdrömmar. Tankarna glider iväg till avskurna lårartärer och djupa, röda sår när jag hämtar posten eller viker tvätt. Eller ännu värre; när jag lagar mat och skivar tomater. En tomat, ett lår, vad är skillnaden? Usch, jag ryser bara jag tänker på det.
Jag borde egentligen inte titta på såna här tv-serier eller filmer, jag har alldeles för livlig fantasi.

1 kommentar:

Linda sa...

Håller med, Vi håller på att plasta in vår övervång hemma innan det ska isoleras, går hela tiden runt och tänker att vi är med i ett Dexter avsnitt, huuuuaaa ;)