tisdag 4 december 2012

Varför ha små örhängen när jag kan bära stora?


Ju större desto bättre tänkte jag tydligen i morse och tog på mig de största stjärnörhängena jag äger. Och matchade det med en redig 80-talsklänning. Dock i omgjort format. Nu är den kortkort och kanske den skönaste klänningen jag har. Innan var den vadlång och hade världens största spetskrage. Vilket kanske  låter trevligt, men det såg förjäkligt ut. 


Men jag har dubbla strumpbyxor under klänningen. Och en stickad tröja över. Alltför bar kan jag inte vara. Det är ju massa minusgrader ute. Och det har snöat i timmar.


Jag älskar de här örhängena. Stora, guldiga och i finaste stjärnformen.

1 kommentar:

Vicky sa...

helt rätt tänkt! har tyvärr (?) töjningar, så kan inte ha örhängen, men när jag hade var såklart stora favoriter.