onsdag 12 december 2012

Take This Waltz

Igår såg jag en himla bra film. En film skriven och regisserad av Sarah Polley, som jag varit förtjust i ända sedan 1999 då jag såg Go för första gången. En film med bästa Michelle Williams i huvudrollen, nämligen Take This Waltz. Eftersom jag är mycket förälskad i Michelle Williams så har jag sett fram emot den här filmen länge, den har funnit på min "Att se"-lista hur länge som helst. Och igår kom jag alltså till skott.


Och jag gillade den. Såklart. Det var ju ganska mycket av en lågoddsare. Gillar en Michelle Williams så är filmen ren njutning. 


Den handlar om Margot som är egentligen ganska lyckligt gift, men ändå går och blir kär i grannen. 



Både Seth Rogen (Margots man) och Sarah Silverman (Margots svägerska) är med i filmen, men den är långt ifrån en komedi. Den är en ganska sorgligt drama. Men ändå lättsam på sina ställen. Inte alls lika mörk som till exempel Blue Valentine (där Williams briljerar).






Slutsats: väldigt fin film. Mycket glada färger och estetik som jag gillar. Jag kommer nog se den igen. Antagligen väldigt snart.

Den här låten är givetvis med i en fin scen i filmen:


Inga kommentarer: