tisdag 11 december 2012

Pyssligt humör

I eftermiddags blev jag på ett väldigt julpyssligt humör. Helst ville jag baka, men jag hade ingen filmjölk hemma och det jag var sugen på att göra innehöll ju såklart fil. Och jag hade ingen lust att åka och handla. Men det fanns en massa clementiner och apelsiner hemma, så jag citrusfruktpysslade.


Först gjorde jag klassiska apelsiner med nejlikor, men gick över till torkade skivor av clementin och apelsin. Torkade skivor kan jag alltid hitta på nåt kul av. 



Såklart drack jag ju glögg samtidigt. Det är ju glöggtider. 


Emellanåt tittade jag ut genom fönstret och njöt av den snöiga utsikten och julstjärnan i fönstret. Börjar snön att regna bort innan nyår kommer jag att bli gravt deprimerad. Snö december igenom är ju helt fantastiskt och jag vill verkligen att det ska vara så. 


Inga kommentarer: