lördag 22 december 2012

Lucka 22 - En bild på dig när du är glad

Nu är julkalendern alldeles strax slut, vi är redan framme vid lucka 22, som är en bild när jag är glad. Och det finns faktiskt himla många att välja på. Som tur är. Annat hade varit lite sorgligt.

Jag väljer en som är både är väldigt glad på (jag var väldigt glad under hela den kvällen), men som också gör mig glad varje gång jag tittar på den, på grund av att jag gör en knäpp grimas och min mask har hamnat helt på sniskan:


Den här bilden är i från nyårsafton 2010, det vill säga några timmar innan 2011. Det är ju jag längst till vänster och sedan Daniel i mitten och Sarah till höger. Alla ser helknäppa ut. Jag älskar såna bilder. Jag vet inte hur många gånger jag skrattat åt att det ser ut som att min hud liksom vuxit över mitt öga. Och att Sarah lutar sig så långt fram att hon blir suddig i rädsla för att inte få plats på bilden.
Den här bilden är tagen precis innan middagen ska ätas. Vi tog en hel massa bilder på alla när vi sitter till bords. Vi var kanske en tio stycken eller nåt. Gruppbilder är alltid så himla roliga för det är alltid någon som inte blir bra, eller alldeles helknäpp. Det är ytterst sällan som tio personer blir helsnygga. Ungefär som den här bilden är, är alla bilder från middagen. Helknäppa och helroliga.

Nyårsafton brukar alltid vara en av mina bästa kvällar. Jag älskar nyårsfester. Och den här kvällen var en riktig höjdare.

(Och kalendern, ja, den är ju Emilys.)

Inga kommentarer: