måndag 17 december 2012

Lucka 17 - En bild på dig som tonåring


Jag har inte alls många bilder på mig från tonåren. I varje fall så är det ingen ordning på dem. Och digitala är de definitivt inte. De som är digitala från senare tonåren har jag undanstoppade på en hårddisk. Men i vart fall. Den här bilden hittade jag i en låda här hemma. Den är ifrån gymnasiet, ettan eller tvåan. Jag och mina kompisar Jessica och Camilla höll på mycket med foto och film; bildlektionerna var ungefär det roligaste vi visste och vi gjorde hur mycket extraarbete som helst. Läraren gillade oss inte. Men det brydde vi inte oss om utan fortsatte att göra roliga filmer och "konstnärliga" foton. Vi lärde oss hanterar systemkameror och framkalla film, redigera videos och klippa. Och när jag säger att vi filmade menar jag ju alltså på VHS-kassetter. Det var inget som var digitalt på den tiden. Jag vet inte var de filmerna är, men jag minns att de är lika delar pinsamma och alldeles underbara.

(Julkalendern är Emilys påhitt och där kan en hitta fler som är med i årets version)

Inga kommentarer: