måndag 3 december 2012

Jukon


Jag är en torris i vanliga fall. Torr i ansiktet och torr hud. Det blir ju liksom inte bättre av vinterkylan och kalla vindar. Till kroppen och ansiktet har jag hittat en bra kräm, men jag har inte haft någon bra till händer, fötter och andra extratorra partier. På ÖB, av alla ställen, hittade jag denna lilla tub. Jukon salva heter den tydligen och är himla, himla fet. Förhoppningsvis kommer den att hjälpa lite av min torrhet nu i vinter. Det enda jag stör mig på med den är att det tar en jädrans lång tid för salvan att sjunka in i huden. Det är när jag smörjer händerna som jag stör mig mest. Jag har varken tid eller sinnesro till att sitta still och inte använda händerna och bara vänta på att den ska gå in i huden. Mobilen eller datorn kan jag ju bara glömma att använda under tiden, fingrarna bara glider på skärmen eller musplattan (öh, heter det ens så?).
Störigt, men förhoppningsvis hjälpsamt.

1 kommentar:

Stina sa...

Hej! Jag är också en torris av rang men har insett att om jag dricker typ 2 liter extra vatten om dagen så blir det mycket mycket bättre! Plus locobase repair från Apoteket, fantastisk till både händer och fötter och sen Elisabeth Arden 8 hour cream till läpparna...
Kram / Stina