söndag 2 december 2012

Don't sweater it

Häromveckan var jag på H&M och där hade de rea på utgående Essie-lack. Nagellacksnörd som jag är var jag givetvis tvungen att köpa ett. Det blev finfina Don't sweater it. Ett riktigt höstig nyans och väldigt lik Wet Cement från Wet n' Wilds Megalast-kollektion.


Wet Cement är ett av mina favoritlack nånsin och nog för att Don't sweater it är tjusig, men den är inte i närheten av Wet Cement. Essies formula är svårmålad tycker jag, penseln gillar jag inte och lacket höll sig fint i ett par timmar innan det började skavas av och chippas. Inte okej. Är det så för alla eller bara för mig? Essie har en hel del superfina färger så jag kan liksom inte hålla mig ifrån att köpa lack därifrån lite då och då, men de är verkligen ganska så usla. Och då har jag ändå en ganska hög tolerans. Det hjälpte inte ett dugg att ha Seche Vite på Don't sweater it, det skavdes av illa kvick ändå.

Essie, alltså. Dålig kvalitet, men himla fina färger. Och underbara nyansnamn!

1 kommentar:

Malin sa...

oj, för mig är det precis tvärtom! älskar essies pensel, tycker den är väldigt lätt att måla med och jag upplever att lacket sitter bättre också. vad märkligt att vi har så olika upplevelser, undrar vad det kan bero på?