söndag 25 november 2012

Mera lista!

1. Hur gammal är du om fem år? 31!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Daniel. Det gör jag typ varje dag.
3. Hur lång är du? 172 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Igår kväll såg jag Practical Magic, en 90-talspärla med Sandra Bullock och Nicole Kidman som häxor.
5. Vem ringde du senast? Mamma
6. Vem ringde dig senast? Daniel.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Mhm!"
8.Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, såklart! Jag gillar inte alls att ringa. Fast till vissa i äldre generationen funkar det ganska så mycket bättre att ringa, så jag låter situationen bestämma.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? Typ för en timme sedan. Vi var där och fikade och visade bilder från engångskamerorna från bröllopet. Över 200 bilder blev det, så det var en del att gå igenom.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå, grönaktig.
12. När vaknade du i dag? Jag blev väckt klockan 13. Jag jobbade nämligen i natt.
13. Vilken är din favoritjulsång? Jag älskar julmusik!!! Typ hela Absolute Christmas skulle jag vilja svara. Men den här är ju ganska bra:




 Eller den här:

Och jag har ju svårt att motstå:



14. Vilken är din favoritplats? Hemma!
15. Vilken plats föredrar du minst? Busshållplatsen när det är kallt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?  Inte en anings. Men jag har det nog ballt.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Allt! Jag hatar natten och mörker och allt som lurar i mörkret. Det gör jag nu och det gjorde jag när jag var liten med. Långa, smala, obehagliga män som står och lurar i mörkret, demoner, spöken. Samt pantrar.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Igår när jag och Daniel gick igenom alla gästboksinlägg från bröllopet. Vi känner himla roligt, omtänksamt och smart folk.
19. Hur stor är din säng? En vanlig dubbelsäng. Men jag har ju bara halva. Och knappt det, eftersom Blixten tar ganska stor plats för att vara en liten hund. 
20. Har du stationär eller bärbar dator? Den är bärbar, men jag kan ju inte påstå att jag bär runt på den så ofta.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan. Jag har bara kläder på om jag har nattgäster. Eller om det är kallt. Men mitt täcke är så himla varmt att det är i princip aldrig kallt därunder.
22. Hur många kuddar har du i sängen? En, såklart. Inte behöver en fler?
23. Hur många landskap har du bott i? Två stycken.
24. Vilka städer har du bott i? Malmö och Oxelösund.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror på situationen. Ute har jag gärna skor på. Fryser jag vill jag ha strumpor. Men är jag inne och det är behaglig temperatur så föredrar jag helt klart att vara barfota.
26. Är du social? Nej, det vill jag inte påstå.
27. Vilken är din favoritglass? Allt. Skulle aldrig säga nej till glass pga smak.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Igen, typ allt. Gärna nåt med choklad.
29. Tycker du om kinamat? Svingott.
30. Tycker du om kaffe? Åh, ja. Jag har en ny bryggare, så nu är det ännu godare.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe eller te.
32. Sover du på någon särskild sida? Höger sida av sängen. Alla sidor på min kropp.
33. Kan du spela poker? Nej. Men när jag gick i mellanstadiet spelade vi ofta klädpoker. Då kunde jag nog, men om det var, så att säga, riktiga regler, det vet jag inte.
34. Tycker du om att mysa/kela? Med min man och min hund gillar jag det. Med andra människor, inte så mycket.
35. Är du en beroendemänniska? Nej, inte direkt.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner är väl att ta i (pga att vi känner verkligen inte varandra) men Emily Deschanel, alltså Dr. Temperance Brennan, är exakt och precis 10 år äldre än mig, på dagen.
37. Vill du ha barn? Åh, ja! Flera stycken.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska har jag ju läst ganska så många år i skolan så det tycker en ju att jag kan säga att jag kan.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, tack och lov.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder allra helst.
42. Äger du dyrbara smycken? Min tjusiga vigselring.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Svinamånga. Alldeles för många för att nämna här. Men nyligen började jag titta på Jakten på det perfekta livet och det gillar jag massor.
44. Kan du rulla med tungan? Yes box.
 45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv. Men det får en väl inte säga, så jag säger min man.
46. Sover du med gosedjur?  Nej, men ett levande djur. Det räcker och blir över.
47. Vad har du för ringsignal?  En vanlig från Samsung som heter The Secret Forest. Jag valde den nog mest pga namnet.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?  Jag själv har inte det, men det är möjligt att mamma eller pappa har.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min lilla röda almanacka.
50. Flirtar du mycket? Hahaha, nej. Jag har aldrig varit bra på att flirta.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag har aldrig provat, så nej. Vi har ingen bil.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?  Nej, kör inte bil. Däremot har jag fått böter på bussen.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Jag läser fyra just nu: A Clash of Kings av George R. R. Martin, 50 Shades of Grey av E. L. James, The Water-Method Man av John Irving samt The Traitor Queen av Trudi Canavan.
54. Läser du någon dagstidning? Japp, Södermanlands Nyheter.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, jag är inte prenumererartypen.
56. Dansar du i bilen? Jag dansar så fort jag får chansen. Ofta på jobbet, vilket kan vara skämmigt, men jag låter det inte vara det.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnar otroligt sällan på radio.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Saker att komma ihåg i natt på jobbet.
59. När var du i kyrkan senast? Ingen aning, men ska dit i veckan på begravning.
60. Är du lycklig? Ja, det är jag verkligen.

Inga kommentarer: