söndag 18 november 2012

Dagen innan vigseln

Jag känner att jag bara måste börja detta inlägg med; Ihhhhh!! Jag är gift!

Så, nu var det ur vägen. Det var ganska så himla mycket att fixa med innan vigseln, så i torsdags var vi i lokalen hela dagen och möblerade om, bar upp stolar på övervåningen, dukade, blåste ballonger och så vidare. Allmänt fix inför den stora dagen alltså.

Jag var givetvis himla peppad. Här står jag på övervåningen framför presentbordet som bara har två presenter på sig, men som under nästa dag blev helt överfullt.

Dukningen tog lång tid, men blev väldigt fin. När blommorna och piffet kom på blev den ännu finare. 


Lokalen som vi hyrde för vigseln, Mästerlotsen, är en jättemysig lokal som ligger i Gamla Oxelösund och har skärgården som utsikt.



Jag var så nervös inför morgondagen och lite stressad för att vi inte skulle hinna allt.

Blixten var med, men han hjälpte inte till så mycket. Mest hängde han i hallen på ett gäng trasmattor som fungerade utmärkt som dagbädd.

Björn, vår toastmaster, var alldeles underbar och hängde bland annat upp ballonggirlanger i alla rum.

Min mamma var den som blåste ballongerna. Men hela familjerna hjälpte till. Alla var ganska så fantastiska. 

När vi var så trötta att vi knappt kunde stå längre, så kom det pizza! Men eftersom att alla borden var festdukade så fick vi stå och äta i köket. Pizza har aldrig varit så gott.

När solen började gå ner blev lokalen bara mysigare. Tur det, eftersom under själva festen så kommer det ju vara mörkt hela tiden.


Huset är grönt och har de finaste snickerierna.


Lite såhär såg det ut dagen innan vigseln. Det var en massa grejer som skulle fixas, men när vi gick hem i torsdags så kunde jag känna mig lite lugnare i alla fall. Då var det bara allt annat kvar. Typ vigseln och festen. No big deal.

4 kommentarer:

Anna Martina sa...

Åh, vill ju se dig i brudklänningen!

CAROLYN.SE sa...

Grattis!! :)

Kram
Sveriges nya modeblogg
http://carolyn.se

Emma says sa...

Vilken otroligt fin lokal. Nu vill jag ju se bilder på dig stå brud!!! :D

Unga fröken Karlsson sa...

Åååh, vad kul! Grattisgrattisgrattis! Hoppas man får se bilderna snart. :)