torsdag 4 oktober 2012

Välkommen oktober!

Nu är äntligen mitt bästa oktober här. Oktober är den allra första verkligt riktiga höstmånaden. Och en av årets bästa månader enligt mig. Den innehåller en hel massa födelsedagar. Det gör ju visserligen alla månader, men oktober fyller en massa fina människor jag känner år. Den här veckan är väldigt födelsedagsintensiv. Den innehåller fyra stycken födelsedagar och födelsedagskalas, inklusive min födelsedag! Dit är det en vecka kvar. Som jag längtar, jag älskar att fylla år. Men idag var det min mammas födelsedag och hos henne har jag redan varit och firat. Imorgon är det min pappas födelsedag (bra spridning, va?) och på lördag är det min killes lillebrors. Intensivt som sagt. Och det är bara under en vecka. Fler födelsedagar väntar under månaden. Tyvärr jobbar jag eftermiddag/kväll hela helgen och kan inte riktigt vara med och fira. Vilket ju är himla tråkigt, för födelsedagar är väldans roligt att fira. Men imorgon hinner jag med lunch med min pappa innan jobbet i vart fall. Det är ju nåt.

Dock är jag lite självisk och tycker att min födelsedag är den bästa oktoberdagen. Födelsedagar är så himla härliga. Och i år är jag ledig på min födelsedag. Och dagen efter. Så jag får både sovmorgon och kan kalasa hur länge som helst. Helt klart mycket bra. Oktober är en så härlig månad för den har det kanske bästa vädret. Lagom kallt och lagom varmt och lite regn och lite sol och vackraste höstlöven och kyligaste luften. Och jag kan börja använda halsdukar och stickade tröjor på riktigt. Men det är ändå lagom temperatur att bära halvtunna strumpbyxor.
Bästa månaden alltså. Nu är den här.

1 kommentar:

INGRID WENELL sa...

jag älskar oktober! och hösten över huvudtaget :)