måndag 8 oktober 2012

Those other girls must be crazy if they think they're gonna beat me honey boo-boo child!

Jag har kanalen TLC och herre min påve så glad jag är för det. Det är den bästa kanalen fylld med underbara små pärlor till program. Eller vad sägs om My Big, Fat American Gypsy Wedding, Sister Wives och Toddlers and Tiaras?



I My Big, Fat American Gypsy Wedding träffar vi de knäppaste amerikanska romer som finns. De gifter sig vid 15 (med brudklänningar så stora att de inte kommer in i bilar eller genom dörrar), rymmer iväg med killar och när de väl är gifta lyder de sin man blint. Ganska sorgligt. Det är också mycket drama. Typ ungefär hela tiden. Detta program borde andra romer i världen försöka stoppa för det visar inte upp någon bra bild av den romska kulturen. Inte alls.

 (Här saknas dock en fru).

Sister Wives handlar som namnet antyder om ett gäng kvinnor som är systerfruar, det vill säga de är gifta med samma man. Och det är lättare sagt än gjort. Även i detta program är det mycket drama och ganska så fattigt, då alla fruar bor i ett eget hus med barnen och ju liksom delar på en man som på något sätt ska försörja alla (fast jag tror att någon av fruarna jobbar också). Högkvalitativ tv.



Vill en titta på småbarn som sminkas och kläs som vuxna kvinnor och tävlar om vem som är sötast/snyggast/finast/mest talangfull ska en titta på Toddlers and Tiaras. Skönhetstävlingar för barn. Helt normalt. Och så himla mycket USA det kan bli. Jag mår dåligt mest hela tiden jag tittar på det, men självklart måste det ses. Mest för alla galna pageant moms/dads. Som i princip tvingar sina barn att visa upp sig på scen och skaka på rumpan iklädda spray tan och flippers. Vad är flippers tänker ni då? Jo, det är alltså löständer. För barnen. För deras egna tänder är så himla fula. För att de är sex år och precis börjat tappa framtänderna. Och med en tappad framtand blir en inte Supreme Little Miss Darling.
Och pratar vi om Toddlers and Tiaras då måste ju bara fenomenet Honey Boo Boo nämnas:


Alana är sex år och tävlar i skönhet. Hennes mamma ger henne Go-Go Juice som är en blandning av Red Bull och Mountain Dew och ger Alana en redig jävla kick. Så hon är peppad att gå ut och rocka på scen som en cow girl. Allt i den här historien är ganska så sorgligt. 


Sammanfattningsvis, idel bra program på TLC. Och de jag nämnt är bara ett axplock. Extreme Couponing har jag bloggat om förut. Och så finns det ju Masterchef Australien som faktiskt är bra på riktigt.

(Alla bilder kommer från TLC)

1 kommentar:

marie sa...

Mamma har TLC och mitt favoprogram där är Gangsterfruar <3 3 <3 <3