måndag 29 oktober 2012

Sweet Monday morning

Vilken helg jag har haft. Jag är alldeles matt nu när veckan börjar. Alldeles slut. Fast det här med att "veckan börjar" spelar ju egentligen ingen roll för mig. Veckor är meningslösa. Jag har jobbat hela helgen. Börjat sex varje morgon. Och så har jag varit social och trevlig varje kväll och eftermiddag. I fredags så var jag på festligheter med jobbet. Det var mat och det var femkamp och det var jelloshots. I lördags åt jag och min kille middag hos hans föräldrar. Och igår så var vi på födelsedagskalas (hos redan nämnda föräldrar). Och över allt det så har jag haft turen att bli förkyld igen. Jippi. Ont i kroppen och så fantastiskt ont i halsen. Igår kväll när jag skulle borsta tänderna hostade jag upp något så himla vidrigt ur min hals. Det var liksom en brun slemklump, men den hade nästan brosk?! Typ ett skelett. Det var misstänkt lik en alien. En parasit som levt inuti min hals. Det var det nog. Usch, i vart fall. Så himla äckligt.

Och idag ska jag jobba igen. Och hela veckan framåt. Det är så tröttsamt att jobba när jag är sjukis. Det borde finnas en lag mot det. Så jag var tvungen att stanna hemma. Det hade varit fint.
Innan jobbet idag så ska vi träffa fotografen vi bokat till bröllopet och prata om hur vi vill ha det. Jag hoppas verkligen att det kommer känns bra och att jag kommer få en bra känsla av henne. Fotografier från bröllopet känns otroligt viktigt för mig. Liksom minne för livet och så vidare.

Inga kommentarer: