söndag 21 oktober 2012

Okay, I still get stoned, I'm not the kind of girl you'd take home

I natt jobbade jag och då är radion ett trevligt sällskap. Jag blir så himla glad och pigg på direkten om det spelas en bra låt på natten. I Vaken i P3 och P4 spelades det urbra musik i natt. Nu minns jag knappt en vilka låtar det var som spelades men Sheryl Crow kommer jag ihåg att de spelade någon gång mitt i natten. Och jag blev så himla peppad och sjöng med. Såklart. Min musiksmak förändras liksom på natten när jag är trött och sedan övertrött. If it makes you happy blir världens bästa låt i mitt huvud.



Inte för att den är dålig, jag gillar den i vanliga fall också, men på natten liksom älskar jag den. Jag älskar nästan all musik då.
Lana Del Rey spelades i natt också och  Beach Boys, Broder Daniel och Iggy Pop. Jag helt plötsligt var alla mina favoriter. De bästa låtarna nånsin. Och när American Boy med Estelle och Kanye West spelades vid tio i sex i morse så praktiskt taget dansade jag in i omklädningsrummet för att byta om och åka hem. Lite musik alltså, så mycket det kan hjälpa en lång och seg jobbnatt.

Inga kommentarer: