fredag 5 oktober 2012

En liten lista

Eftersom att jag är så höstförtjust kommer en höstlista som jag hittade här.



1. Känner du dig spirande lycklig och glad nu när hösten är här?
Åh, ja. Jag älskar verkligen hösten. Det är min allra bästa årstid. På alla sätt. Och sedan kommer fina vintern.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Min nya vinröda mössa! Eller kanske den marinblå duffeln jag fick av min pappa idag, som han använde i sin ungdoms dagar.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
För ett år sedan hade jag inget jobb, men jag sökte som tusan. Jag pluggade heller inte, så jag var ganska så stressad över livet. Jag väntade på att få hem en hundvalp och jag skulle precis fylla 25. Och jag började titta på Glee!

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Jag jobbar. En riktig arbetar är jag. Och sedan så försöker jag klämma in lite simning och umgänge med både min kille och min hund.

5. Vad ska du ha för frisyr?
Lugg. Lugg ska jag alltid ha. Resten vet jag inte riktigt. Jag är lite sugen på att låta det växa ut lite. Få lite längd i't va.

6. Vad lyssnar du på för musik?
Väldigt lite. Knappt någon musik alls.

7. Vad läser du?
Just nu läser jag The Traitor Queen av Trudi Canavan. Det är den sista i en trilogi och bra som tusan. 

8. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
BB cream! Och en fet kräm till ansiktet. Det vill mitt ansikte ha i kalluften.

9. Vem är din stilikon just nu?
Det har jag nog ingen. Lite sånt här gillar jag.

10. är du kär?
Mycket!

11. Senast inkomna sms?
"Är fortf kvar o spelar så hinner nog inte hämt hund".

12. Ångrar du något i år?
Nej, det gör jag inte. Jag gillar inte att ångra saker. Kanske att jag inte badade mer i havet när jag hade chansen.

13. Vad var bäst med sommaren?
Minisemestern till Malmö och Öland.

14. Vad var sämst med sommaren?
Det var ju inte asbra väder direkt.

15. Blev det som du tänkt dig?
Sommaren? Ja, det tycker jag nog.

16. Vad önskar du dig?
Att den 16 november ska komma jättefort.

17. Senast sedda film?
Just nu tittar jag på The Shining, men den har jag ju sett en massa gånger tidigare. Häromdagen såg jag Moonrise Kingdom, den gillade jag.

18. Senast köpta plagg?
En grå, stickad tröja, en svart klänning och ett par svarta jeans. Färgglad tjej.

19. Hur ser du på framtiden?
Den blir nog bra. På nåt sätt. Jag känner att jag måste vara positiv annars kommer jag gå under.

Inga kommentarer: