söndag 16 september 2012

Red, red wine

Min nya höstväska är vinröd. Min bästa färg för tillfället (efter beige förstås!). Den är påsformad och lackad och har två handtag och stor dragkejda. Det är väldigt mycket som pågår med den. Men jag tycker den är himla fin. Och viktigast av allt: det får plats hur mycket som helst i den. Det är mycket betydelsefullt. Jag vill kunna trycka ned precis allt i min väska. Handduk och baddräkt och schampoflaska och plånbok och mobilen och nycklarna och alla andra tusen grejer som jag bär med mig ibland. Matlåda, till exempel. Det måste få plats. Och det får det.



Det som inte är i lack är liksom nåt konstigt lent material att jag bara vill gå runt och klappa på det hela tiden. Men det gör jag inte. En vill ju inte verka konstig.

1 kommentar:

kajsa sa...

Alltså den där väskan. Så himla fin. Var har du köpt den? (säg inte second hand!) Råkar ju vara a)en av mina favoritfärger b)sjukt bra modell och c)alltid nice med lack!