fredag 7 september 2012

Bilder från en torsdag

Igår var det torsdag, jag var ledig och det här gjorde jag.
Först på förmiddagen åkte vår nattgäst Joakim hem (han har varit här och hälsat på sen i söndags), sedan diskade jag vinglas och kastruller från kvällen innan.

Sedan gick jag en promenad med Blixten. Tidigare på morgonen var det höstkallt, men vid den här tiden var det soligt och varmt igen. 

Vi mötte upp min lillebror och gick och handlade. Vi handlade inte bara öl, jag köpte även en massa bra bakgrejer på Netto. Philadelphia Marabou och jordnötssmör till exempel. Så nu kan jag baka hur mycket som helst.  

Efter handlingen gick vi hem till mig. Jag var stolt över min pelargon, som växer och tar sig. För några veckor sedan var det inte blommor alls, bara en massa blad. 

Vi fikade också såklart, inte bara tittade på pelargoner. Dammsugare och kaffe är ett himla bra eftermiddagsfika. 

Jag hade på mig min mintgröna skjorta (igen!) med en grå t-shirt över. 

Grått och mintgrönt. 

Efter fikat målade jag naglarna med Lacy not racy från Essie. Det är en alldeles underbar vinröd färg. Varje höst älskar jag vinrött, det slår aldrig fel.

När Gustav gått tittade jag på QI. Det är ett av de bästa programmen. Överlag är jag mycket glad att jag har BBC Entertainment. Så himla mycket bra går på den kanalen. 

Blixten fick en liten tuggpinnebit. 

Vädret slutade vara fint och blev genomgrått. 

Sedan kröp Blixten ihop till en liten boll och somnade i soffan. Och det var min torsdag. 

Inga kommentarer: