onsdag 8 augusti 2012

Olympiska Spelen

Jag är ju inte överdrivet förtjust i OS. Det är inte alls min grej kan en säga. Jag kan visserligen titta om Sverige är extra bra i nåt. Och på jobbet står tv:n på hela dagarna. Så jag ser ju en del. Men jag är inte intresserad av sporten. Det minsta. Det jag dock gillar med OS är att jag får chansen att se hundratals lättklädda kroppar. Jag gillar kroppar. Det är en sådan bred variation på kroppar i OS. Allt från Usain Bolts nästan två meter långa, hundra kilo tunga kropp. Med ben lika långa som på en  fotomodell. Som gör att han kan rör sig så snabbt, så snabbt. Eller den där lilla, tunna tyngdlyftaren som var stark som en häst och lyfte hur många kilo som helst. Eller Sarah Sjöströms vältränade kropp med stora, starka axlar.
På OS finns liksom alla kroppar. Allt från smala, smala höjdhoppskroppar (tänk typ Kajsa Bergqvist och Emma Green) till tjocka, stora kulstötarkroppar. Och alla bär tajta kläder där allt syns. Precis som jag gillar. Allt syns när det är tajt. Inget går att dölja.
Det finns en del... annorlunda kroppar också. Som den här killens lår. Helt bisarra.

1 kommentar:

Anna María sa...

Haha, smickrande. Dom där låren är helt galet stora. Som reklamfilmen för Monster som gick för något år sedan.