torsdag 2 augusti 2012

Markerad midja och hemliga fickor


Idag började jag jobba 06.30 vilket betyder att min väckarklocka är ställd alldeles för tidigt. Men det gör inte så mycket. Tidiga morgnar är ofta inget problem för mig. Det är värre på eftermiddagarna och kvällarna de dagar jag har tidiga morgnar. Då finns det en stor risk att jag kommer vara halvdöd. Men inte idag, inte. Idag jobbade jag tills det blev eftermiddag och sedan cyklade jag ner på stan och handlade till middagen. När jag kom hem så lade jag mig och tog en powernap och nu när jag vaknat har jag ätit en glass och diskat och jag känner mig faktiskt himla pigg. Precis som det ska vara. Jag gillar när powernaps faktiskt ger mig power. Det gör de bara om de är runt 30-40 minuter för mig. Allt annat är för kort eller för långt. Runt en halvtimme är bäst. Så nu är jag pigg på att ta mig an den här kvällen. Tyvärr blir det tidig morgon för mig i morgon bitti också. Men det blir nästan sovmorgon. Klockan kan stå på sex istället för fem. Tack för det!

Angående bilden så är det mitt senaste kap. En klänning från HM som var på rea och alldeles för fin för att inte klicka hem. Sagt och gjort, igår kom den och satt som gjuten på mig. Den finaste ljusrosa färgen och nu undrar jag när en sådan klänning ska få tillfälle att bäras? Tyvärr visar jag inte ryggen på bilden, men den är ännu finare. Omlott och synliga dragkedjor och djup skärning.

1 kommentar:

lisa sa...

jättefin klänning! och nu kommenterar jag massor men ligger efter en hel del i bloggläsandet ;)