torsdag 23 augusti 2012

Höstiga rutor

Igår var en väldigt höstig dag och idag verkar vara lite samma. I alla fall att döma av min och Blixtens morgonprommis. Det var regn och halvmulet. Dock sken solen emellanåt och skapade finaste regnbågen på himmelen. Vattenpölar fanns det gått om. Blixten vill helst inte gå i dem. Ibland kan det vara läskigt med vatten, tycker han.



Jag är ganska höstigt klädd i rutig skjorta med tröja över. Det behövdes en tröja, för någon hetta är det ju inte direkt.




Klockan är snart sju och andra kanske går upp vid den här tiden, men jag ska gå och lägga mig. Jag har nämligen jobbat natt och är mer än lovligt trött. Jag hoppas nästan att det är regnrusk när jag vaknar i eftermiddag också. Det skulle liksom vara mysigt på nåt sätt. Jag gillar höstrusk.

Inga kommentarer: