torsdag 5 juli 2012

Tiden, alltså, den bara går


Alltså, det har knappt varit någon riktig sommarvärme än och det är redan flera dagar in på juli?! Vad är upp med det? Ska vi ha det så?
Bilden är i från Öland när vi var där nu i helgen. Det var så kyligt att jag fick svepa in Blixten i min sjal, stackarn frös och tyckte inte det var trevligt. Så vill jag inte ha det på sommaren. Lite sommarregn och så vidare har jag inget emot, men jag vill att grundvärmen ska vara där. Jag vill kunna åka och bada också de dagar då det är molnigt (som idag!) för att det är varmt ändå. Men så är det inte nu. Åh, så jag hoppas att värmen kommer. Jag vill gå barbent mera och jag vill söka skugga för att det är för varmt i solen.
Men hur kan det redan vara juli? Är det lagligt att tiden ska gå såhär fort? Har den alltid gjort det? Det är ju helt galet så fort tiden går. Veckorna bara flyger iväg. Månaderna likaså. Snart är det väl jul igen. Jag fick hem Ellos katalog i veckan och blev sugen på en höstjacka. Det är inte okej.

2 kommentarer:

Ina sa...

Håller med dig! Får nästan lite ångest av att man väntat ända sen i vintras på sommaren, så är det redan juli och det känns inte ens som den börjat... Kom igen nu sommaren!

Sandra sa...

Vet det är läskigt hur tiden går :(