fredag 20 juli 2012

Nästan en vecka på nytt jobb, snart exploderar hjärnan av ny information

Jag började ett nytt jobb i måndags, inom vården. Jag har aldrig varit inom vården tidigare och herre min påve så mycket nytt det är. Bara en sådan sak som tiderna de (och jag nu då) arbetar är helt knäppa. Jag menar, så kallade delade turer, när en arbetar två pass på en dag, är ju helt konstigt egentligen. Men det funkar. Jag trivs himla bra. Och jag gillar att gå klädd i vårdkläderna. Det känns som att vara med i ett avsnitt av Scrubs. Ungefär. Men som sagt, jag trivs. Det är spännande att börja på ett nytt jobb. Spännande och läskigt på samma gång. Det är så mycket jag inte kan samtidigt som jag lär mig så himla mycket. Varje dag är det något nytt. Men idag är jag ledig. Så skönt.
I onsdags arbetade jag 12 timmar, uppdelat på två pass. Puh, så trött jag var efter det. Men det är en sådan skön känsla ändå, att arbeta med människor. De ger så mycket tillbaka. Och vad som helst kan verkligen hända på ett pass. Jag gillar det.
Nu är min inskolning klar och i hela helgen ska jag arbeta. Det känns himla bra.

Inga kommentarer: