tisdag 3 juli 2012

Minisemester: Öland

Efter vi varit i Malmö så for vi till Öland och Daniels familjs sommarhus. Där hade en liten fågel flyttat in.


Det ösregnade när vi lämnade Malmö men på Öland var vädret fint. Jag bar träskor och njöt av att det faktiskt kan kallas sommar nu. 

Utsikten från huset är en kvar. Och ett gäng kor. 

Blixten älskade det faktum att han hade en hel gräsmatta att springa på. 

Fast han var knuten i en lina såklart, nåt annat vågar jag inte. 


När kvällen kom slog jag på stort och drack en öl. Det kan ha blivit två, till och med. 

Dagen efter så var det alldeles supervarmt sommarväder och vi for till ett badställe. Ett hundbadställe! Jag tror det låg i anslutning till en camping, som var väldigt, väldigt hundvänlig. Det var hundar överallt. Så himla roligt! Men vi försökte gå till ett mer enskilt ställe för att bada.

Jag gjorde årets första dopp där och Blixten badade han med. 

På eftermiddagen gjorde vi mer utflykter. Öland är bäst för att göra utflykter! Här tittas det på en sten. 

Jag hade fluffigt saltvattenhår och en ny kjol. 

Skog!


När vi kom hem från utflykten hängde vi mest på altanen, solade, drack bubbelvin och grillade. Blixten solnjöt. 

Jag hade bytt klänning och här syns jag i en smutsig grill. 


Ljusa, ljumma sommarkvällar är typ bäst.

Och det var allt för den minisemestern. Vi kom hem i söndags kväll och det var den bästa ledigheten på länge.

Inga kommentarer: