torsdag 12 juli 2012

Dear Mr. Sparrow. Thank you for having sex with me.

Har ni sett filmen Girl från 1998? Den är helt magisk om en gillar tonårsfilm och 90-tal och de råkar ju vara två av mina passioner. Jag älskar den här filmen och det har jag gjort sen jag såg den för första gången där i slutet av 90-talet. Andrea är en duktig skolelev och kanske inte riktigt så cool som hon vill vara. Hon vill hänga med de hippa kidsen och hon vill ha sex. Hon skippar sin lite gråa polare och blir groupie till en lokal rockkille istället.



Girl är så bisarrt snygg och jag vill åka i en tidsmaskin till 90-talets Seattle (där ju även 90-talsklassikern 10 Things I Hate About You utspelar sig) och leva där istället. Bara gotta in mig i stilen och kulturen. Och musiken, såklart!

Hela filmen finns på YouTube, om någon vill se:



Inga kommentarer: