söndag 10 juni 2012

Valplek i skogen


Igår efter jobbet for jag, Daniel och Blixten hem till Daniels föräldrar för att äta tårta. Efter fikat så gick vi för att träffa våra kompisar Björn och Maja och deras valp Juno. Vi skulle nämligen hem till oss för att titta på fotboll och äta pizza (jag var mest intresserad av pizza och inte så mycket fotboll, men många andra gillar fotboll har jag märkt). I vart fall så bestämde vi oss för att mötas i skogen först, så att hundarna skulle så springa av sig. Det kan bli ganska tröttsamt för människorna att ha två valpar i en lägenhet annars. 


Vi stod och väntade på ett berg på Björn, Maja och Juno. Då har en bäst utsikt.
Jag var trött och tårtmätt, men också peppad såklart. Valplek är något av det bästa som finns. Jag hade på mig min nya, stickade tröja. Jag kallar den "regn-tröjan" och min tanke är att det ska vara den perfekta tröjan att ha på mig på regniga sommardagar. Och det brukar ju bli ganska många sådana. Igår regnade det en hel del, även om det var soligt just när vi var i skogen.


Sen kom dom! Björn ser lite rädd ut, men det var nog bara för att valparna (som ju givetvis ser stilla ut på bilden) röjde runt som tusan. De var inte stilla en sekund. Springa runt och jaga varandra samt tävla om pinnar kan vara de roligaste lekarna som finns, tycker valpar. 


En hög valp. 


Inga kommentarer: