torsdag 14 juni 2012

(M)ad Men


Mad Men kan vara så fantastiskt snyggt ibland. Eller inte ens ibland; ofta! Det är en skitsnygg serie, som jag tycker blev bättre och bättre för varje avsnitt den här säsongen.  Säsongsavslutningen (och avsnittet innan) var fantastiskt och i och med säsong fem påmindes jag om varför jag egentligen gillar Mad Men. Det är så spännande och snyggt och jag vill veta mer om allt och alla.
På tal om snyggt så gillar jag bilder på folk som står stilla, tagna bakifrån. Det har jag fått två gånger i de senaste avsnitten. Den över bilden är ifrån avsnittet "Commissions and Fees" och den undre är ifrån säsongsavslutningen "The Phantom".


Om det är någon som gillar Mad Men och har sett säsongsavslutningen på säsong fem, så tycker jag att den borde läsa detta: Mad Men: Memories, doppelgängers and phantoms. En liten (lång!) analys av det senaste avsnittet. Men den är givetvis full av spoilers, så läs bara om det senaste avsnittet är sett.

Inga kommentarer: