måndag 18 juni 2012

God Bless America *Spoiler alert!*

En av de filmerna jag såg igår, under filmmaratonsöndagen, var alltså God Bless America från 2011. Jag hade ingen aningen om vilken typ av film det var innan jag såg den, eller vad den skulle handla om, så jag blev positivt överraskad. God Bless America handlar om Frank, som en är karaktär som har likheter med Michael Douglas i Falling Down. Typ allt går skit för honom och han börjar hata alla ytliga svin i världen. Han träffar Roxy och de ger sig ut på en mordturné och jag börjar tänka på Natural Born Killers. Dock är både Falling Down och Natural Born Killers bättre än God Bless America, så se dem istället.
Personligen tycker jag att det är ganska tröttsamt med tonårstjejer som tar till våld, det känns liksom som att jag har sett det tusen gånger innan (tjejen i Hard Candy, Hit Girl i Kick-Ass, alla de där i Sucker Punch och så vidare, och så vidare i all oändlighet). Men har nån en och en halv timme till övers så kan väl den här filmen få en chans.


Inga kommentarer: