måndag 25 juni 2012

Gamla Oxelösund

Igår morse vaknade vi (alltså jag, Daniel, Blixten och vår nattgäst David) ganska sent och jag ville hitta på nåt innan jobbet, så jag tvingade ut mig och grabbarna. Vi promenerade till Gamla Oxelösund och åt lunch på Café Bygdegården.
Först gick vi genom en skog. Det regnade och var soligt om vartannat. Men vi var glada ändå. Den svenska sommaren är ju ganska regning så det är ju bara att deala med det.


En järnväg gick vi förbi också. Eller över, rättare sagt. 


I Gamla Oxelösund vimlar det av gamla, vackra hus. Ett sådant hus vill jag bo i nån gång. Tänk så fint det vore. Vid det här huset hade jag min champagnefrukost när jag tog studenten. Och ett klassfoto togs vid syrenhäcken framför. 


En midsommarstång stod kvar sedan midsommarafton. 


David och Blixten var sugna på lunch. Det var jag med. 





Jag åt en smörgås med brie. Det var gott. 


Och såklart tog jag något gott efteråt till kaffet. 



Jag bar jeansskjorta med jeansbyxor och trivdes i havsbrisen. 


2 kommentarer:

Törmä sa...

Ah, ett hus byggt på den tiden när folk fortfarande hade bra smak...

En flicka som är stark sa...

Ser och låter mysigt ut :)