måndag 18 juni 2012

Det här med att det finns så himla mycket roligt att göra


När ska jag hinna blogga egentligen, när jag har så himla mycket kul för mig på mina ledigheter? Fast det är ett ganska så angenämt problem måste jag erkänna. Jag gillar att ha mycket för mig. Bilden är från i fredags då det var grillning och kalas för min lillebror som fyllde 23. Hemma hos min mamma var det och jag, Daniel och Blixten blev kvar hela kvällen. Det var superskoj. Jag älskar grillat och åt givetvis otroligt mycket. Som sig bör. Vin drack jag också, och jag njöt i solen på deras altan. Sedan fick jag extremhuvudvärk och vi åkte buss hem. När jag vaknade på lördagsmorgonen var huvudvärken över, tack och lov, så jag for in till Nyköping för att reashoppa lite. Jag hittade en massa fint som jag inte räknat att hitta (jag brukar aldrig hitta saker jag är ute efter), så nu är jag en silvertröja och en påse i fuskskinn rikare. Och ett fint roshårband. Efter shoppingen mötte jag upp min fina kompis Jessica på fika. Hon bor numera i Oslo, så vi får liksom passa på att träffas när hon väl är hemma. Efter en stund anslöt även Erika till fikat, så jag fick mig en pratstund med henne med. Efter fikat gick vi till ett annat ställe för kaffe. Japp, kaffe efter fikat. Sedan cyklade Erika hem och jag och Jessica gick till hennes övernattningslägenhet för ett glas vin. Dit kom Elin och Anna också. Jag träffade många trevliga kvinnor i lördags.
Igår hade jag och Daniel en mysdag, det regnade och vi såg hela fyra filmer, varav ingen var särskilt superbra, men God Bless America var den bästa tycker jag. Den var härligt urspårad. Idag kom jag nyss hem från pajfika hos Björn tillsammans med Persson och Hallberg. Och Daniel och Blixten såklart. Nu ska jag äta en något försenad lunch och sedan är hela eftermiddagen fri. Vad ska jag göra då egentligen? Så konstigt och skönt att inte ha nåt speciellt att göra.

Inga kommentarer: