onsdag 30 maj 2012

Recept på Grekisk Kesoröra

Här kommer receptet på kesoröran. Den var fantastiskt god och eftersom det blev efterfrågat så kommer det här:

Till fyra personer:
Finhacka en halv rödlök, en burk kalamataoliver, avrunna, och en halv gurka. Blanda allt med 500 g keso. Pressa ner två vitlöksklyftor och krydda med svartpeppar och oregano. Grovhacka en halv kruka basilika och ha i. Ät!

När jag åt röran dagen efter (för det blev över) så blandade jag i sallad, mer gurka och skurna tomater. Det blev så himla gott! Jag kan tänka mig att den här röran skulle vara underbar till grillat.


(Receptet kommer alltså från Linas Matkasse och är på intet sätt mitt)

3 kommentarer:

Linnéa sa...

Låter riktigt gott, mums! Keso är ju underskattat!

Miranda sa...

låter supergott!!!

lisa sa...

låter mumsmums!