måndag 28 maj 2012

Lite matlagning


Förra veckan hade vi en sån där matkasse, som en beställer och så kommer det mat hem. Det sista att laga var tandoori-kyckling och det lagade jag igår. Det var superlätt och blev himla gott. Jag åt det till matlåda på jobbet idag och det funkade bra som matlådemat.
Det var en massa grejer i. Bland annat malen ingefära och honung och citron. 


Jag skar mig på fingertoppen när jag skulle skära upp lök. Ett litet misslyckande, men det är bara på med plåster och fortsätta med matlagningen. 


Lite såhär såg jag ut när jag lagade mat.


Jag hade på mig tjusig klänning och röda läppar. 


Jag mixade ihop alla ingredienserna till en pasta, som jag smetade på kycklingen. 


Sedan åkte allt in i ugnen.


Såhär gott blev det när det var klart!


Inga kommentarer: