torsdag 31 maj 2012

Kommer ni ihåg VHS?


När jag var yngre så ägde jag en massa bra film. På VHS. Nu, flera år och flyttar senare, har jag ingen koll på var de filmerna är. Och även om jag hade det, så kan jag ju inte titta på dem. För jag har ingen VHS-spelare. Vem har det nu för tiden? 10 Things I Hate About You har jag visserligen köpt på DVD i efterhand. (Inte kan jag leva utan att ha den fantastiska filmen i min bokhylla.) Men alla de andra har jag inte alls längre. Varför har ingen kommit på ett sätt att med ett superenkelt knapptryck förvandla VHS-filmer till DVD? Eller varför förvandlades inte alla VHS-filmer automatiskt till DVD när VHS dog ut? Det skulle varit så himla mycket bättre. Istället får en leva ett halvfattigt liv, utan några av sina bästa tonårsfilmer. Åh, så jag älskade Crazy/Beautiful. Jag kunde hela filmen i huvudet, kunde säga varje replik. Jag tyckte den var helt fantastisk och ville också hänga i L.A och ha en snäll latinokille. Inget av det hände dock. Och nu kan jag inte ens se det på film. För jag har ingen himla VHS-spelare.

Inga kommentarer: