lördag 5 maj 2012

Ifall zombieapokalypsen sker i helgen


Jag älskar att ha ett fullt kylskåp. Det finns inget bättre. Ibland när jag varit och storhandlat kan kan bara gå och öppna kylskåpsdörren ibland, för att liksom titta att det fortfarande är fullt och njuta av synen av all mat. Så döm om min lycka när min mormor kom över igår kväll och lämnade en kasse med mat här. Hon och morfar ska nämligen åka till London en vecka och hade en massa saker i sin kyl som de inte vill skulle bli gammal så de skulle behöva slänga det (inklusive fyra chokladpraliner!). Så då fick jag det. Och det är ju en ypperlig lösning. Så nu är det fullt i kylskåpet och jag kan glädjas åt det faktum att skulle zombieapokalypsen ske i helgen, så har jag mat att klara mig gott och väl i en vecka i alla fall. Sen blir det tajt. Men då skulle jag nog ändå bli dödad av zombies, så en veckas mat är nog precis lagom.

2 kommentarer:

Vicky sa...

ferrero rocher! bäst.

kajsa sa...

Att hamstra är en av mina bästa egenskaper. Jag ser det som en nödvändighet eftersom jag är helt säker på att apokalypsen skulle kunna inträffa nästan när som helst!