torsdag 24 maj 2012

En ny dräkt


Sommaren närmar sig med, så kallade, stormsteg och jag har fortfarande inte hittat en bra baddräkt. Jag är så himla opepp på bikini i år (det var jag förra året med) och vill gärna ha en snygg baddräkt. Förra året använde jag en baddräkt jag köpte för kanske 4-5 år sedan på H&M och den är nästan lite för liten där brösten ska få plats. Det vill säga, de får inte plats. Eftersom den har bandet mitt på och sedan går det bakom nacken, så glider baddräkten liksom ner på sidan och chansen för att flasha brösten är ganska stor. Och det vill jag gärna undvika i år. Men herre min påve, vad det är svårt att hitta en snygg och bra baddräkt. Jag vill inte ha en så kallad tantbaddräkt och jag vill inte ha en sexdräkt. Den längst till vänster på bilden är ett exempel på en sexdräkt. Inte fan kan jag hoppa i havet och simma i något sånt där. Den är gjort för att ligga på stranden och se sexig ut och sådant är inget jag håller på med. Den blåa är helt okej, förutom att axelbandet går att ta bort, vilket gör att det kan gå sönder eller falla bort, vilket jag inte alls gillar. Den med körsbär ser ju ganska söt ut på bild, med jag tror att jag bara skulle se ut som en tjock tårta eller nåt i den, med alla volanger och grejer. Pantern gillar jag också, men den har också axelbandet i typ mitten och det gör att det kan bli bröstglid på sidan, samt att jag får en himla konstig solbränna (med fokus på "bränna").
Hur kan det vara så svårt att hitta den perfekta baddräkten? Jag vill inte skicka efter en baddräkt heller, för prova är liksom ett måste. Storlekar kan skilja otroligt mycket. Alla affärer säljer 1000 bikinis och sedan typ en baddräkt. Helt sjukt egentligen, baddräkt är ju supersnyggt.

(Baddräkterna kommer, från vänster till höger, från Gina Tricot, H&M, och de två sista från Cubus)

Inga kommentarer: