söndag 6 maj 2012

Booth, Brennan... och Christine?!


Bones är en av mina favoritserier. Den är så himla bra och väldigt olik andra lösa brott-serier. I Bones är fokuset mer på relationer och människor. Och det är ju sådant jag gillar att götta ner mig i. Jag gillade när Booth och Brennan äntligen fick till det och hade vad jag trodde skulle bli ett one night stand. De hade ju flörtat så länge. Men icke. Inget one night stand. Temperance blir smäll på tjocken och de blir föräldrar. Och inte bara det, de blir ihop också! Så himla deppigt. Hela dynamiken mellan Booth och Brennan är borta nu. De ska ju inte vara ett par. De ska ju vara varandras speciella människa och gilla varandra på avstånd. Alltid komma på att de vill ha varandra alldeles för sent. Typ när den ena friat till en annan person. Då ska den andra av dem komma på att, "jo jag var nog kär ändå", men då är det försent. Det ska alltid vara försent. Eller för tidigt. Fel tajming. Skittråkigt att de blir ihop och ba nu är vi kära och ska bo i ett hus tillsammans. Det är det sämsta som kunde hända. De är ju inte Booth och Brennan längre. De har blivit helt andra, bleka karaktärer. Supertrist.

2 kommentarer:

Mimmy sa...

Åh vad fina ögon du har :O Och så ja, din klädstil såklart! :)

Unknown sa...

Jga tycker det är bra att de utvecklade deras relation mer än att de bara står och trappar på samma ställe som de har gjort i flera säsonger redan. Det blir man bara frustrerad av.

Jag kan förstå att du tycker att booth och bones-känslan är borta för det är den, eller den är inte likadan längre. Men en serie kan inte vara likadan hela tiden.

Jag har inte alls följt bones så noga, men jag vet att innan de blev ihop så visst jag aldrig vilken säsong det var som gick på tv. För det var alltid samma situation mellan booth och bones.

Så jag tycker nog att det är bra att de tar det ett steg vidare och man får se hur de är som föräldrar. De har ju ganska olika åsikter om saker o ting. Så jag tror det kan bli en intressant vändning i programmet.