tisdag 8 maj 2012

Bonjour France!


Idag är jag alldeles randig och snart ska den här glada tjejen skutta bort till jobbet. Men först blir det något så dekadent som lunchpizza, för grabbarna (alltså min kille och våran övernattningsgäst) är bakis och kräver pizza. Jag är däremot inte bakis, men jag säger aldrig nej till en pizza (eller kebabrulle).

Jag undrar om det någonsin gjorts en undersökning om det bästa mönstret i världen? I sådana fall borde randigt vinna. Alla gånger. Det är helt klart det bästa mönstret. Jag matchar gärna med mörkare läppstift. Då känner jag mig genast fransk. Bara baskern och baguetten som saknas. (Jag älskar att jag har en sån nyanserad bild av fransmän.)

Och här är Blixten med på ett hörn. Det är han allt som oftast. Det är det bästa med honom. Han är alltid där det händer.