söndag 1 april 2012

Vad har jag gjort i helgen då?

 Jo, mest har jag ju jobbat förmiddag. Det vill säga börjat klockan sex. Det gör att jag blir en riktig tröttis, eftersom jag inte får mina åtta timmars skönhetssömn. Men jag har orkat göra lite saker i alla fall.

Igår hade jag till exempel på mig en uggletröja och tog en bild i en konstig vinkel i en smutsig spegel.

Sedan tog jag en tupplur för att orka med de här två. För på eftermiddagen igår kom David hem till oss. Faktum är att han faktiskt redan var hos oss när jag kom hem från jobbet. 

Blixten har två sängar. En dagbädd har han i vardagsrummet, så han kan vara med oss och hänga, med ändå ha sitt eget ställe och ta en tupplur om han vill. Precis som sin matte. Vi gillar tupplurar han och jag. 

Ibland när jag tar fram kameran och klickar så tycker Blixten det låter jätteroligt och spännande och så kommer han springande. Då är det svårt att få till en bra bild. 

Men igår satte han sig ner som en duktig valp. 

När kvällen kom beställde vi pizza. Jag tog kebabpizza. Så himla gott. Dock orkade jag bara hälften, men det gör inget, pizza kan man spara i kylen och äta kall dagen efter. det gjorde jag idag.

Mmmmmm, gott!

Killarna kollade även på hockey, men det skippade jag.  Jag kollade på Fringe istället. Den serien har verkligen flippat ur. Flera universum kan jag gå med på, men olika timelines?!?

Idag, alltså söndag, tog jag en promenad efter jobbet. Vädret var grått och kallt. Klassiskt aprilväder, kan man säga. 

Jag gick i mina nya skor, såklart! Så himla sköna. 

Även fast det var grått väder så blommade det på tomter som jag gick förbi. Våren alltså. Härlig den är. 

På en innergård hade de sätt färgglada fjädrar i en buske. Så påskigt och fint. 

Det var Ica som var målet med min promenad. Jag handlade middag. Någon annan hade tänkt att handla en ananas, men ångrade sig och tog makrill istället. 

Bananer köpte jag. När jag kom hem bjöd jag Daniel på en minibanan. Men den var ekologisk i alla fall. 

Jag blev lite påskgalen på Ica och köpte påskris med mig hem. Jag som inte alls brukar pynta. Men jag blev bara så sugen. Kanske på grund av busken jag gick förbi innan. Påskriset får stå bredvid Tv:n. Där det ungefär alltid visas hockey. 

Jag hittade ett litet spänne på Ica också. Jag älskar att gå och handla på söndagar. Det är inte en själ på Ica och jag kan gå runt och titta och hitta en massa bra grejer. Som mintfärgade hårspännen. 

Och nu ska jag diska och sedan laga lasagne. Det kommer nog vara ungefär det jag orkar ikväll.

3 kommentarer:

Karoline sa...

sööööt hund!!!

Lisa sa...

eran hund är så himla söt!

Spanienfrugan sa...

Vad det såg gott ut med kebebpizza då! ;)