fredag 27 april 2012

Uppsatsbubblan


Jag är verkligen mitt inne i uppsatsbubblan just nu. Jag har en del-deadline på söndag och ska jobba natt inatt och hela helgen samt så har jag hela lördagen uppbokad för annat. Så jag är liksom lite stressad. Lite uppe i varv så att säga. Jag tänker inte på så mycket annat än uppsatsen. På jobbet flyter tankarna iväg till hur ska jag formulera den meningen och hur jag ska få det stycket att låta ännu bättre. Det blir väl lätt så. Nästa söndag ska första utkastet av hela uppsatsen vara inne, så det blir antagligen lite lugnare efter det. För då är jag (förhoppningsvis!) klar med det mesta i alla fall. Det är nåt speciellt med att skriva uppsats. Det är så stressigt och roligt på samma gång. Ibland har jag flow och kan skriva massor och andra gånger har jag absolut inget att tillägga på ämnet känns det som. Det är en pärs. Men det är himla tur att vi har en massa del-deadlines för jag har så himla dålig koncentration och jag är bäst i världen på att skjuta upp, så jag hade nog knappt skrivit något alls annars.

Inga kommentarer: