fredag 20 april 2012

They're evil


Ungefär såhär ser det ut där jag bor (även om den här bilden bara är en random google-bild). Kanadagäss överallt. Så långt ögat kan se. Och deras bajs. Precis överallt. Det ligger över hela gräsmattor och varenda trottoar. Det vill säga där jag går. De förstör mitt liv. Mina skor och min valp blir smutsiga och bajs är äckligt. Och kanadagäss är läskigt stora fåglar. De borde inte få vara så stora. Stora fåglar är alltid onda. Svanar är precis likadana. Men de har ju förståndet att hålla sig i vattnet mestadels av tiden. Inte kanadagässen inte. De är på land lika ofta som de är i vattnet.
Jag har länge hatat kanadagäss, men idag togs det till en ny nivå. Jag svär att när jag gick förbi ett gäng gäss tidigare idag så väste de mitt namn. "Kaaaajsaaa... Kaaaajsaaa" Herre min påve, nu måste jag vara rädd för att de ska attackera mig också. Aldrig får en vara ifred.

Inga kommentarer: